Bramka smsowa – jak działa i czy warto wykorzystać ją w swojej firmie?

sms

Bramka smsowa pozwala na masową wysyłkę wiadomości tekstowych na numery telefonów wszystkich swoich klientów równocześnie. Jest to ciekawe rozwiązanie, z którego korzysta obecnie wiele firm. Jak działa i jakie są jego największe zalety?

Bramka smsowa – co warto o niej wiedzieć?

W każdej firmie zadbanie o odpowiednią obsługę klienta powinno być priorytetem. To właśnie od jej działania zależą bowiem relacje z odbiorcami, przekładające się na zamówienia i popularność marki, wizerunek firmy, a także jej możliwość szybkiego rozwoju. Obsługę klienta można z łatwością poprawić i usprawnić dzięki dostępnym dla firm narzędziom, takim jak bramka smsowa. Pozwala ona na pojedynczą lub masową wysyłkę SMS-ów na dowolne numery telefonów, korzystając przy tym z Internetu.

Dzięki bramce smsowej można częściowo zautomatyzować kontakt z klientem, co znacznie skraca czas obsługi w wielu sytuacjach. Powiadomienia SMS mogą służyć do przekazywania odbiorcom wielu ważnych informacji, dotyczących działania firmy i realizowanych przez nią zleceń, co zmniejsza potrzebę telefonicznego lub mailowego kontaktu z firmą przez klientów. Pozwala to na oszczędzenie dużej ilości czasu, co przekłada się na większą wydajność firmy również na innych polach.

Bramka SMS jest narzędziem, które można łatwo i szybko wprowadzić w swojej firmie. Dzięki specjalnej usłudze SMS API, skierowanej do firm, całym systemem można zarządzać z poziomu aplikacji. Nie jest to skomplikowane i nie wymaga zastosowania specjalistycznego sprzętu – jedyne wymagania to bowiem połączenie z Internetem. Dzięki otrzymanym narzędziom można także wygodnie zarządzać kontaktami z bazy klientów firmy, np. nadając im indywidualne nazwy.

Jak klienci reagują na powiadomienia SMS?

Niektóre firmy mają obawy, czy wysyłane powiadomienia SMS będą dobrze odbierane przez klientów. Zupełnie niepotrzebne – taka forma kontaktu jako wsparcie obsługi klienta jest korzysta zarówno dla firmy, jak i jej odbiorców. Z pomocą krótkich wiadomości tekstowych można przekazać swoim klientom wiele cennych, przydatnych informacji, które ułatwią im korzystanie z usług firmy i zapewnią większy komfort.

SMS-y mają wiele zalet, dzięki którym mimo wieloletniej obecności tej technologii wciąż są bardzo chętnie wykorzystywane, również w kontaktach służbowych. Przede wszystkim ich forma jest krótka i niezobowiązująca – klient może odebrać wiadomość, kiedy tylko będzie miał na to czas i ochotę, nie musi też na nią odpowiadać. Może także w każdej chwili do niej wrócić, aby przypomnieć sobie np. zawarty w niej ważny kod czy datę i adres. Z tego względu wielu klientów pozytywniej reaguje na powiadomienia SMS, niż na czasochłonne rozmowy telefoniczne.

Bramka smsowa – sposób na przekazanie wielu ważnych wiadomości

Dzięki bramce smsowej można w szybki i przystępny sposób przekazać wszystkim swoim klientom równocześnie wiele przydatnych informacji, związanych z firmą, jej ofertą oraz ogólną obsługą klienta. Przedsiębiorstwa wykorzystują powiadomienia SMS w różnym celu – dzięki elastyczności tej usługi możliwe jest szybkie dopasowanie jej do swoich potrzeb.

Bardzo często firmy stosują masową wysyłkę SMS-ów, żeby potwierdzić rezerwację terminu usługi – takie rozwiązanie sprawdza się we wszystkich przedsiębiorstwach usługowych, jak np. salony fryzjerskie czy kosmetyczne, a także w szpitalach, przychodniach czy gabinetach lekarskich. Krótkie wiadomości tekstowe mogą być w takiej sytuacji dopełnieniem systemu rezerwacji działającego z poziomu strony internetowej czy aplikacji. Bardzo często wykorzystuje się również SMS-y w formie przypomnień o zbliżającej się wizycie, w których odbiorca znajdzie wszystkie ważne informacje dotyczące miejsca i daty spotkania.

Powiadomienia SMS sprawdzają się także świetne przy przekazywaniu klientowi informacji o zmianie statusu jego zamówienia lub przesyłki. Dzięki temu jest on na bieżąco z najbardziej interesującymi go informacjami, co zapewnia odbiorcy większy komfort, a przy tym zmniejsza jego potrzebę kontaktowania się z firmą odnośnie złożonego przez niego zamówienia.

Written by