Callcenter – najważniejsze pytania i odpowiedzi

Dzwoni telefon, widzisz nieznany numer i już wiesz, że to prawdopodobnie natrętny telemarketer, który chce ponownie wcisnąć Ci telefon z abonamentem. Niestety, operatorzy telefonii komórkowej bardzo mocno obniżyli renomę tego rodzaju usług. Nie oznacza to, że są one nieskuteczne i że przedsiębiorcy trzymają się od nich z daleka – wręcz przeciwnie, mogą one znacząco pomóc w promowaniu biznesu. Oto najważniejsze informacje na temat tego rodzaju usług!

Czy callcenter wciąż działa?

Tak, callcenter to wciąż bardzo popularne usługi, z których korzystają nie tylko firmy, sprzedające pakiety telefonii komórkowych. Wynika to przede wszystkim z tego, że tego rodzaju usługi są niezwykle zróżnicowane, elastyczne i… skuteczne, z czego sprawy nie zdaje sobie wielu osób. Istnieje na rynku bardzo wiele profesjonalnych, nowoczesnych firm outsourcingowych, oferujących usługi call center i wspierających firmy na wielu płaszczyznach – niezależnie od tego, jakiego wsparcia potrzebujesz, tutaj prawdopodobnie je znajdziesz.

Jakie korzyści telesprzedaż da mojej firmie?

Korzyści, jakie płyną z call center dla przedsiębiorstw jest bardzo wiele, jednak wyróżniają się tutaj dwie – większa sprzedaż produktów lub usług, a także większe zadowolenie klientów. Z jednej strony wynika to bowiem z usług telesprzedaży, które są najpopularniejsze, a z drugiej z obsługi klienta, która również coraz częściej wybierana jest przez zarówno małe, średnie, jak i duże przedsiębiorstwa. Stawiając na outsourcing callcenter, masz więc możliwość zwiększenia zysków ze sprzedaży, zbudowania pozytywnego wizerunku swojej marki, a także zaufania klientów. Co więcej, korzystając z usług zewnętrznych specjalistów, masz możliwość skupienia się na podstawowej działalności, dzięki czemu oszczędzasz czas i pieniądze.

Czy usługi callcenter to tylko telesprzedaż?

Nie, bo chociaż to sprzedaż przez telefon jest najpopularniejsza, outsourcing tego typu usług zawiera o wiele więcej usług, do których zaliczyć możemy:

  • obsługę klienta, dzięki której zadbasz o zadowolenie kontrahentów i partnerów biznesowych,
  • obsługę reklamacji, która pozwoli utrzymać klienta również w kryzysowych sytuacjach,
  • badania marketingowe, w tym ilościowe i jakościowe, które dadzą Ci wiedzę na temat rynku, klienta i kontrahentów,
  • monitoring należności, pozwalający trzymać rękę na pulsie jeżeli chodzi o zobowiązania klientów,
  • generowanie leadów, dzięki którym zyskasz kontakt do potencjalnych klientów.

Oczywiście dochodzą do tego doradztwo, szkolenia i wiele innych działań, pomocnych Twojej firmie – zdecydowanie jest w czym wybierać!

Jak znaleźć najlepszą firmę call center?

Przede wszystkim warto dokładnie zapoznać się z jej ofertą oraz poprzednimi realizacjami, bo to najlepszy wyznacznik tego, co może nam zaproponować. Ważne jest doświadczenie, podobnie jak kwalifikacje zespołu. Jednak często weryfikacja ich na podstawie strony internetowej jest niemożliwa, dlatego warto poznać opinie na temat danej firmy callcenter w Internecie – w ten sposób dowiesz się, czy jej poprzedni klienci są zadowoleni i czy będzie ona w stanie spełnić wszelkie Twoje oczekiwania.

Kto może skorzystać z outsourcingu call center?

Każdy przedsiębiorca – niezależnie od wielkości prowadzonej firmy, czy też branży, w której się specjalizuje. Usługi call center są bardzo zróżnicowane i elastyczne, dzięki czemu masz możliwość rozwinięcia swojego przedsiębiorstwa na wiele bardzo różnorodnych sposobów – warto sprawdzić to na własnym biznesie, bo możesz tylko zyskać!

Written by