Jak napisać artykuł SEO?

SEO pochodzi od angielskiego skrótu od Search Engine Optimization. Tłumaczone jest to najprościej jako optymalizacja silników wyszukiwań. Podstawą jest tworzenie treści na strony internetowe różnego rodzaju (firmowe, blogi, sklepy, itp.), mające zapewnić pozytywny odbiór wśród wyszukiwarek w Internecie, jak np. Google. Dzięki temu strona będzie miała wyższe pozycjonowanie warszawa, a to z kolei lepsze rozpoznawanie marki i większe zasięgi.

Zasady tworzenia artykułu SEO

Gdy będziesz tworzył wartościowe artykuły dla użytkowników oraz trzymał się zasad skutecznego seo to Twoje artykuły pojawią się z czasem na pierwszej stronie Google. Takie artykuły mają rewelacyjne pozycjonowanie strony, najczęściej odpowiednio zaplanowane przez specjalistów seo. Ważne, by teksty i content był jednocześnie dobry dla użytkowników i wyszukiwarek, bo tylko tak możemy uzyskać najlepsze pozycjonowanie strony internetowej. Oto podstawowe zasady:

1.      Poszukaj w Internecie, czego najczęściej szukają inni użytkownicy. Google ma opcję autodopełnienia, więc sugeruje najczęściej wyszukiwane hasła, gdy zaczynamy coś pisać w wyszukiwarce. Jasne, można dobierać trendy w ten sposób. Jednak najłatwiej pisze się, o czymś znanym. W ten sposób łatwiej, szczególnie początkującym, będzie budować szczebelki w pozycjonowani stron seo. Rekonesans w zakresie własnego tematu (hobby, branżowej wiedzy, itp.) można rozpocząć w social mediach czy na forach – w celu dowiedzenia się, czego szukają inni w temacie.

2.      Wybierz popularny problem, który interesuje użytkowników sieci i napisz dla niego rozwiązanie. Najpierw napisz, później poprawiaj. Z zebranych myśli i researchu wyrzucisz zbędne elementy potem i dodasz niezbędne.

3.      Skorzystaj z Google Keyword tool lub innej, podobnej wyszukiwarki fraz. Pomoże to skutecznie dobrać odpowiednie, wysoko plasujące się słowa kluczowe, których użyjemy we własnym artykule. Dla lepszego pozycjonowania strony w google warto użyć słów nie tylko w

tekście, ale również w śródtytułach, tytułach głównych czy treści ukrytej za obrazkami i linkami.

4.      Frazy kluczowe powinny być dobrane tematycznie i znajdować się w całym artykule. Im więcej, tym w zasadzie lepiej – byle były umieszczone poprawnie, a tekst miał sens i dobrze się prezentował. Musza naturalnie pasować do zdania w miarę możliwości, więc warto jes odmieniać. W ten sposób szybko osiągniemy pozycjonowanie top 3 w wyszukiwarkach.

Jak szukać słów kluczowych – Google Keyword tool

Najłatwiej frazy wybierać za pomocą specjalistycznych narzędzi. Znaczna część z nich jest w formie darmowej i online, więc nie musimy martwić się wysokimi kosztami. Można na początek skorzystać z Google AdWords, ale bardziej przydaje się ono do reklamowania i kampanii, niż samych słów kluczowych. Kampania, szczególnie prowadzona przez specjalistę seo, zapewni skuteczne pozycjonowanie strony. Z kolei narzędzia, jak Google Keyword tool pomogą wynajdować powiązane tematycznie frazy kluczowe do tekstów i zapewnią skuteczne seo. Wystarczy wpisać w taką wyszukiwarkę słowo lub link związany z domeną czy tematem tekstu i pojawi się mnóstwo opcji.

Teksty seo obecnie przeważają w sieci, choć wielu użytkowników nie ma świadomości, że ich ulubione blogi czy profile społecznościowe, które śledzą i likują są prowadzone i pisane przez zawodowców lub zwyczajnie pod pozycjonowanie stron google. Niestety, to konieczne, jeżeli chcemy aby domena przebiła się przez konkurencje i przyciągała użytkowników.

Written by