Na jakie aspekty zwrócić uwagę podczas wybory agencji AdWords?

Przedsiębiorcy, którzy planują rozpoczęcie kampanii Google Ads chcialiby, aby zadaniem tym zajęli się profesjonaliści, którzy specjalizują się w tej branży. Wiadomo, że rynek obfituje w różne agencje, które świadczą usługi tego typu, stąd wybór zaczyna być bardzo trudny.

Kiedy podejmujemy decyzję, że naszą kampanią Google Ads zajmie się specjalistyczna agencja AdWords, powinniśmy bardzo dokładnie przyjrzeć się dostępnym na rynku ofertom i porównać je ze sobą. Jak jednak wyłonić tą najlepszą i które aspekty uchodzą za najistotniejsze?

Jakie kompetencje posiadają pracownicy agencji AdWords?

W pierwszej kolejności, musimy upewnić się, czy będziemy mieli do czynienia z profesjonalnym prowadzeniem kampanii AdWords. Specjaliści muszą nie tylko posiadać pewne umiejętności, ale również doświadczenie. Najlepiej, jeśli agencja posiada status Google Partner. Uzyskanie go warunkuje skuteczność prowadzonych działań, ale też posiadanie pracowników, którzy mogą pochwalić się wiedzą z zakresu Google Ads, co potwierdzają prowadzone przez Google testy.  Jeśli agencja współpracuje zatem z certyfikowanymi specjalistami, ma prawo ubiegać się o przyznanie jej statusu Google Partner. Co więcej, tylko te firmy mogą posługiwać się na swojej stronie specjalnym logotypem, który tego dowodzi.

Jakie doświadczenie posiada agencja Google AdWords?

Minęło już ponad 10 lat, od kiedy reklamy w wyszukiwarce funkcjonują również w naszym kraju, stąd wybór profesjonalnej agencji, powinien opierać się w dużej mierze o jej doświadczenie. Mimo tego, że zasady działania reklam Google AdWords doświadczają częstych zmian, istotne jest rozumienie mechanizmu systemu reklamowe, ale też kierunku jego rozwoju. Dzięki doświadczeniu, agencja może szerzej spojrzeć na firmę i kampanię, a tym samym dokonać wyboru lepszych rozwiązań.

Wiedza dotycząca reklam Google AdWords

Wiadomo, że system reklamowy Google zmienia się często z dnia na dzień, stąd właśnie profesjonalna agencja AdWords nie tylko będzie miała szeroką, ale również aktualną wiedzę z tego zakresu. Jak wspominaliśmy wcześniej, dowodem na to będą przyznawane przez Google certyfikaty, które często trzeba rokrocznie zdobywać od nowa, natomiast nie tylko to jest istotne i godne naszej uwagi. Często posiadanie firmowego bloga lub też prowadzenie szkoleń z Google Ads, jest dowodem na to, że wiedza pracowników w tym temacie jest jak najbardziej aktualna.

Jakie warunki współpracy oferuje nam agencja AdWords?

Nie można zapomnieć o tym, jak ważne będą warunku współpracy z konkretną agencją. Często zdarza się, że firma wiąże się z klientem skomplikowaną umową, gdzie widnieje dodatkowo długi i niewygodny okres wypowiedzenia. Wówczas, jesteśmy zobowiązani do korzystania z usług agencji nawet wtedy, kiedy nie jesteśmy zadowoleni ze współpracy i efektów. Powinniśmy zatem wybierać tylko i wyłącznie takie firmy, które nie zmuszają nas do wieloletniej współpracy. Nie mniej ważna będzie też metoda rozliczenia. Często są to po prostu zbiorcze faktury na środki przeznaczone na kliknięcia, a także dodatkową opłatę za działania agencji przy obsłudze kampanii. Jest to sytuacja, kiedy nie mamy stuprocentowej pewności co do tego, czy wszelkie nasze środki zostały faktycznie przeznaczone na promocję.

Written by