Słuchawki do telefonu biurowego, czyli niezbędne narzędzie pracy – Jak wybrać odpowiedni model?

Dziś, spora część firm dysponuje już własnymi biurami obsługi klienta, a nawet działami call center. To zatem oznacza rezygnację z tradycyjnej telefonii, na rzecz tej internetowej. Daje to przedsiębiorcy okazję na poczynienie sporych oszczędności, jednak należy zainwestować w odpowiednie słuchawki do telefonu dla każdego pracownika, które staną się bardzo ważnym narzędziem pracy. Jeśli zostaną one dobrane prawidłowo, może wzróść wydajność pracy, natomiast te muszą wykazywać sporą wytrzymałość i być bardzo wygodne.

Co jakiś czas powraca kwestia związania z tym, które słuchawki do telefonu biurowego okażą się najlepsze. Należy być bowiem świadomym, że kontakt telefoniczny wymaga odpowiedniego poziomu jakości dźwięku. Internetowe fora są aż przepełnione wątkami, gdzie użytkownicy pytają o to, jakie aspekty są w wypadku tych sprzętów najważniejsze. Jeśli pragniemy, aby słuchawki nagłowne do telefonu były profesjonalne, koniecznie weźmy pod uwagę poniższe aspekty.

Jakie warunki pracy panują w naszym biurze…

Bez wątpienia, istotne jest dostosowanie słuchawek do tego, w jakim otoczeniu będą pracować. Chodzi bowiem o to, że w biurach zamkniętych i odizolowanych sprawdzą się pewne modele, a w przestrzeniach open space, zupełnie inne. Uznaje się, że wybór pod tym względem jest uwarunkowany od dwóch kryteriów. Będzie to akustyka konkretnego pomieszczenia, co wpływa na wybór czułości mikrofonu wbudowanego w słuchawki. Jest to też natężenie hałasu, ponieważ niepożądane dźwięki w dużym stężeniu, będą wymagać sprawnej redukcji szumów mikrofonu.

Jak wyglądają rozmowy – charakterystyka, długość oraz intensywność

Wymaga się, aby słuchawki posiadały odpowiedni profil, stąd zdecydujemy się jedną z dwóch opcji – mono – jednouszne lub duo – dwuuszne. Będzie od zależeć od tego także konstrukcja słuchawek. Koniecznie zweryfikujmy, jak dużo połączeń odbywa się każdego dnia w naszym biurze, a także jaka jest ich średnia długość. W biurach obsługi klienta oraz w call center, kontakt z klientem jest nieustanny, stąd niezbędna będzie konstrukcja słuchawek, dostosowana do wielogodzinnego użytkowania. Dodatkowo, muszą być one trwałe. Jeśli rozmowy trwają wyjątkowo długo, warto postawić na słuchawki dwuuszne, gdyż to właśnie one są gwarancją pracy aparatu słuchowego, zbliżonej do tej w normalnych warunkach.

Urządzenia, z którymi słuchawki będą pracować…

Wszelkie zestawy słuchawkowe do telefonu, muszą być przystosowane do pracy ze sprzętami różnego rodzaju, zatem istotne jest posiadanie odpowiedniego gniazda. Spora część modeli, pozwoli nam na dobranie prawidłowej końcówki, czyli kabla przyłączeniowego (musimy kupić go osobno). Jeśli nie jesteśmy przekonani, że urządzenia będą ze sobą w pełni kompatybilne, najlepiej poprosić o pomoc pracownika obsługi klienta danego producenta.

Warunki gwarancyjne oraz serwisowanie u danego producenta

Najczęściej spotkamy się z tym, że słuchawki do telefonu biurowego, będą posiadać przynajmniej dwuletnią gwarancję i to na wszystkie usterki techniczne. Czasami będzie to też gwarancja typu door-to-door, zatem sprzedawca zajmie się zgłoszeniem problemu do producenta, aby naprawić bądź wymienić urządzenie na nowe. Warunki serwisu to jedno, natomiast przekonajmy się, czy dany producent zapewnia nam też wsparcie, podczas mechanicznych usterek sprzętu.

Written by